diumenge, 6 de maig del 2018

ENYOR IMPOSSIBLE


Arran d’una carta de Joan Sales a Mercè Figueres fem la pregunta estrella d’aquesta setmana. Li explica que no sent enyor viatjant per l’Aragó perquè l’olor d’espígol dels seus erms li recorda l’olor del poble de Vallclara.



En to burleta em preguntes si m’enyoro; tot perquè un dia et vaig explicar que, de petita, la primera vegada que sortia de Catalunya, vaig cantar l’emigrant. Doncs mira, en el mateix to, sento dir-te que avui no sento cap enyor. Altra cosa seria que m'hagués de quedar per sempre aquí, però per un parell de setmanes ho aguantaré.

La Provença té, entre altres atractius, les famoses catifes liles d’espígol i uns poblets encantadors, però el que a mi mès m'atrau és el seu caràcter Mediterrani, i els lligams històrics i culturals que compartim. D'entrada això ja em predisposa a mirar aquesta terra amb bons ulls, però t'afegiré que l’hotel on hem anat a parar, té un aire rústec de casa pairal que m'enamora. Envoltat d’oliveres, vinyes i xiprers em retorna als colors del meu Empordà. Per acabar-ho d’arrodonir, només arribar, l’encarregat de l'hotel, ens ha anunciat tot cofoi, que és del Barça. Sentir enyor en aquestes circumstàncies seria ridícul, no trobes, estimada germaneta?




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada